0
اهداف بسته بندی

اهداف بسته بندی

 یک شنبه 3 شهریور 1398 / بازدید 935 / نظرات 0 /

اهداف بسته بندی

اهداف بسته بندی

بسته‌بندی به سیستم هماهنگی اطلاق می‌شود که هدف از آن آماده‌سازی کالا جهت   حمل و نقل ، توزیع، انبارش، فروش و مصرف باشد. بسته‌بندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری است که در بنیادی‌ترین شکل خود، کارکردهای محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع‌رسانی   و فروش را شامل می‌شود. بسته‌بندی نوعی عملکرد خدماتی است که به خودی‌خود نمی‌تواند وجود داشته باشد زیرا به یک کالا نیازمند است. اگر کالایی وجود نداشته باشد بسته‌بندی نیز وجود نخواهد داشت .

·         محافظت فیزیکی  - اشیاء قرار داده شده درون بسته نیاز به محافظت در برابر سایر عوامل مانند ضربه، لرزش، فشار، حرارت و غیره دارند.

·         لایه و مانع محافظتی  - محافظت در برابر عدم ورود ا کسیژن،   بخار آب ، گرد و خاک، اشعه ماوراءبنفش و ، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذپذیری بسته یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است.

حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است .

·         اطلاع‌رسانی  - اطلاعاتی مانند نحوه انبارش و استفاده از محصول، ترابری، چگونگی حذف یا نابود کردن بسته‌ها یا محصولات؛ بر روی بسته‌ها چاپ شده یا توسط برچسب آن‌ها چسبیده می‌شوند.

·         بازاریابی  - بسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها می‌توانند توسط بازاریابان برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید محصول استفاده شود. طراحی بسته یک نمود بیرونی ثابت و مهم برای دوجین از سال‌ها بوده‌است. ارتباطات بازاریابی و طراحی‌های گرافیکی برای نما دادن به بسته و در اکثر موارد به عنوان نقطه اصلی فروش بکار برده شده‌اند .

·         ایمنی  - بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در   کاهش آسیب   و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند .

·         سهولت  - بسته‌ها باید ویژگی‌هایی را به همراه داشته باشند که باعث سهولت در توزیع،   جابه جایی ، نمایش ، باز و بسته نمودن دوباره، فروش، استفاده و استفاده مجدد از آن گردند .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر